اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.

چهار شگفت انگیز گیگابایت، X79 ها به پا می خیزند!

 

 

گیگابایت مادربرد های سری X79 خود را که مبتنی بر این چیپ ست جدید ارائه شده توسط اینتل هستند را معرفی کرد. در صف این چهار شگفت انگیز نام پرآوازه G1.Assassin خودنمایی می کند که البته با مسلح کردن آن با چیپ ست X79 و تغییر در معماری آن و پیروی از فلسفه به کار رفته در تولید G1.Killer برای ارائه بالاترین کارایی و کیفیت، این سرباز کارکشته حالا با نام Assassin 2 G1. نیز عملیات هایش را انجام می دهد. تمامی اعضای این گروه به آخرین فن آوری های گیگابایت مجهز شده اند که تجهیز آنها به 3D Power و 3D BIOS را می توان نمونه های بارز آن ها دانست. در توضیح قابلیت های این فن آوری ها درمعرفی این سری، گیگابایت افزود: "ما ابزاری را در محیطی کاملا سه بعدی ایجاد کردیم تا کاربران سه بعد اساسی در توان رسانی به پردازنده و حافظه را کنترل کنند، یعنی ولتاژ، فاز و فرکانس!" به این ترتیب با داشتن 3-Way Digital Engine سامانه توان رسانی و نحوه آن به طور کلی در رایانه ها متحول گشته.


از دیگر اعضای این سری X79-UD7 است که با طراحی ویژه اش و با بهره گیری تمام عیار از امکانات این چیپ ست که 15 مگابایت حافظه Cache L3 و پشتیبانی از حافظه چهار کانال از نمونه های آن است، به عنوان متخصصی در اورکلاکینگ شناخته می شود. از سویی X79-UD5 گیگابایت با داشتن 8 اسلات حافظه می تواند به عنوان قلب تپنده یک شبکه و یک سرور کوچک بر روی پیکره بندی رایانه های خانگی به کار گرفته شود و با بهره بردن از پردازنده های این چیپ ست با سوکت 2011 می تواند عضو متفکر و تحلیلگر گروه نام بگیرد. از طرفی برای کاربرانی که به توانایی این پردازنده های جدید نیاز دارند ولی نیازی به سلاح های سنگین این حرفه ای ها ندارند، X79-UD3 ارائه شده که می تواند گلوله آتش کوچک جمع نام بگیرد که با هزینه ای به مراتب پایین تر کارایی در خور چیپ ست X79 را ارائه می کند با این توصیفات شروع دوره ای جدید در صنعت مادربرد کلید خورد.

 



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 9:5
ازیتا کرمی


اپل دو گوشی هوشمند iPhone 4S و iPhone 5 تولید کرده است!

 

 

 


اگرچه از چند ماه قبل اعلام شده که بود که اپل گوشی هوشمند جدید خود را با نام iPhone 4S یا iPhone 5 روانه بازار می‌کند، اما هم‌اکنون که این گوشی با نام iPhone 4S به دست کاربران رسیده است برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که شرکت اپل مدل مفهومی گوشی هوشمند دیگری را با نام iPhone 5 در دست تولید دارد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این طور که گفته می‌شود اپل دو گوشی هوشمند مجزا با نام‌های iPhone 4S و iPhone 5 طراحی کرده است که در نهایت تولید iPhone 5 متوقف شده و به جای آن گوشی هوشمند iPhone 4S به تولید انبوه رسیده است و کاربران هم‌اکنون می‌توانند آن را خریداری کنند.


گفته می‌شود که مهم‌ترین دلیل عدم تولید iPhone 5 این بوده است که "استیو جابز" مدیرعامل اسبق اپل تمایلی به تولید این گوشی با نمایشگر بزرگتر نداشته و معتقد بوده است که گوشی هوشمند آیفون باید طوری طراحی شود که حمل آن برای کاربران آسان باشد. بر این اساس برخی کارشناسان احتمال داده‌اند که شرکت اپل هرگز مدل ویژه ای از آیفون را با نمایشگر بزرگتر تولید نخواهد کرد.


برخی منابع آگاه گزارش داده‌اند که اپل همچنان در حال تکمیل مدل iPhone 5 است و احتمال می‌رود که این گوشی هوشمند سال آینده روانه بازار شود. هنوز مشخصات اصلی این مدل مفهومی از گوشی هوشمند اپل اعلام نشده است.

 



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 9:4
ازیتا کرمی


محصول جدید در خانواده All in One سامسونگ


 


شرکت سامسونگ به تازگی از نسل جدید کامپیوترهای مدرن این شرکت در قالب All in One های جدید سری 7 پرده برداشت.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این کامپیوترهای دسک‌تاپ که در نگاه اول همچون یک مونیتور ساده به نظر می رسند در حقیقت یک کامپیوتر پیشرفته با سخت‌افزارهای مدرن و به روز محسوب می‌شوند که بعلت حجم کم و قابلیت جابجائی بالا از استفاده فراوانی برای تمامی کاربران برخوردارند. از جمله مهم‌ترین نکات مثبت سری 7 کیفیت بالای صفحه‌نمایش با تکیه بر فناوری مدرن ساخت پنل‌های تصویری سامسونگ است که تجریه‌ای همچون تلویزیون‌های با کیفیت این شرکت را در اختیار کاربران PC قرار می‌دهد. در تشریح این محصول جدید Scott Ledterman مدیر بازاریابی بخش Mobile PC در شرکت سامسونگ ضمن اشاره به مزیت‌های اصلی این دستگاه در کاهش فضای مورد نیاز کامپیوتر و حذف سیم‌های دست و پاگیر ارتباطی از این مجموعه، از سری 7 بعنوان انتخابی ایده‌آل در جهت ارتقا سیستم دسک‌تاپ یاد نموده و دستیابی به تکنولوژی روز پردازشی در قالب سیستمی کمپکت و کوچک را دو عنصر کلیدی موفقیت این مجموعه عنوان می‌کند. صفحه‌نمایش تمام لمسی All in One جدید سامسونگ یک نمونه 23 اینچی پیشرفته با طراحی مدرن و پیشرفته است که قطری تنها معادل 16 میلیمتر دارد. نور پس زمینه این صفحه‌نمایش Full HD توسط فناوری LED backlight تامین می‌شود که در ترکیب با مجموعه اسپیکرهای مدرن Harman با صدای فراگیر تجربه فوق‌العاده‌ای از مشاهده تصویر با کیفیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ظاهر پیشرفته این قسمت درکنار مجموعه بی‌سیم موس و صفحه‌کلید سیمای منحصر به فردی برای سری 7 فراهم نموده است. وب‌کم با کیفیت HD و درایو DVD لیست مجموعه تصویری سری 7 را در این قسمت تکمیل می‌کنند. استفاده از صفحه‌نمایش تمام لمسی در این مدل یکی از مشکلات همیشگی برخی از کاربران در اجبار به استفاده از صفحه کلید و موس برای کنترل سیستم‌عامل را به دست فراموشی سپرده و راحتی استفاده فوق‌العاده برای این دسته از کاربران به همراه می‌آورد. قلب تپنده دستگاه و بخش پردازشی آن بر پایه پردازنده‌های مدرن Core i3 و Core i5 شرکت اینتل شکل گرفته و در قسمت نرم‌افزاری نیز از سیستم‌عامل محبوب Microsoft Windows 7 Home Premium استفاده شده است.

 



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 9:4
ازیتا کرمی


تعطیلی واگذاری اینترنت پرسرعت در استان فارس: کارشکنی یا سوء مدیریت؟!

 

 

بر اساس گزارش­های رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت مخابرات استان فارس از هفته­های گذشته آماده سازی (رانژه) خطوط تلفن مشترکان اینترنت پرسرعت ADSL را به بهانه­ی نداشتن سیم رانژه متوقف کرده و به همه­ی شرکت­های PAP فعال در استان اعلام کرده است که از ارسال درخواست برای رانژه­ی خطوط مشترکان ADSL خودداری کنند.

به گزارش ایستنا این در حالی­ست که بر اساس مصوبات کمیسیون­های تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، انجام عملیات رانژه و تامین سیم مورد نیاز بر عهده­ی شرکت­های مخابراتی استانی­ست. با این اوصاف، مشخص نیست توقف واگذاری اینترنت پرسرعت به هزاران متقاضی ADSL چه تبعاتی در پی خواهد داشت و مخابرات استان فارس برای این اقدام خود که بی تردید شکایت و نارضایتی کاربران استان را در پی دارد، چه چاره­ای خواهد اندیشید.

ایستنا در تلاش است جزییات بیش­تر درباره­ی این مشکل و پاسخ مدیران شرکت مخابرات استان فارس را به دست آورد.

 



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 9:2
ازیتا کرمی


رونمائی از دیوار ویدئویی جدید سامسونگ


 


شرکت سامسونگ در خلال نمایشگاه صوتی و تصویری InfoComm دیوار ویدئویی LED خود از نمایشگرهای حرفه ای LFD خود با نام UD55A را برای بازار خاورمیانه بصورت رسمی معرفی نمود.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این محصول جدید که برای کاربردهای تجاری و غیر خانگی بهینه سازی شده است یک نمایشگر بزرگ 55 اینچی LED با هدف استفاده و سرویس‌دهی کاملا طولانی مدت برای اماکن تجاری، اداری همچون اتاقهای کنترل، ایستگاه‌های تلویزیون، لابی ساختمان‌های مدرن و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای ا‌ست، جائیکه تداوم سرویس با کیفیت از جمله مهمترین نکات مورد نظر این رده از مشتریان به حساب می‌آید. قاب پنل (bezel) این صفحه‌نمایش جدید تنها 5 میلیمتر است که با در نظر گرفتن ابعاد بسیار بزرگ صفحه‌نمایش تجربه‌ای بی‌نظیر از دنیای بدون قاب تصویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فناوری LED LFD بکار گرفته شده در این پنل از کیفیت ساخت بسیار بالائی برخوردار بوده و با ارائه وضوح تصویر Full HD و روشنائی فوق‌العاده 700nit شرایط کاملا دشواری را پیش روی سایر رقبای این کلاس قرار داده است.

از جمله دیگر برتری‌های این پنل جدید علاوه بر امکان نصب و راه‌اندازی آسان، می‌توان به قابلیت digital loop آن اشاره کرد که برخلاف اغلب پنل‌های LFD اجباری برای اتصال مستقیم هر پنل به منبع ارسال تصویر وجود نداشته و به راحتی می‌توان تصویر هر پنل را بصورت مستقیم به دیگری انتقال داد. این عمل از طریق پورت دیجیتالی DVI به راحتی هرچه تمام‌تر امکان‌پذیر خواهد بود. در رابطه با این پنل جدید Karan Chopra مسئول بخش تجارت پنل‌های تصویری سامسونگ در منطقه خلیج‌فارس ضمن اشاره به نیاز موسسات تجاری در تهیه پنل‌های اقتصادی با کیفیت و دوام بالا، از UD55A بعنوان عامل تثبیت جایگاه همیشگی سامسونگ در ساخت پنل‌های بزرگ تجاری یاد نمود.

 



           
سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, :: 9:2
ازیتا کرمی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 1976
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ