اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.


گزارش عصرایران از لاتاری همراه اول: مرکز استان اصفهان، شیراز است یا اصفهان؟!

 

 

mdftabnak.jpg


 


اگر این کار لاتاری و حرام نیست و منع قانونی هم ندارد ، مسوولان محترم اعلام کنند تا بقیه هم بتوانند در این دریا توری بیندازند و در ماهیگیری همراه اول سهیم باشند!


همراه اول که قاعدتاً باید به عنوان یک شرکت مخابراتی معظم همواره در صدد ارتقای سطح خدمات خود باشد ، به جای این روند ،‌ جایگاه خود را تا حد یک برگزار کننده مسابقات لاتاری تقلیل داده و با راه اندازی یک شوی موهن ، از مشترکان خود پول های کلان می گیرد!


به گزارش عصرایران،‌ اخیراً شرکت همراه اول ، با راه اندازی یک "مثلاً مسابقه"‌بین مشترکان خود از آنها می خواهد گزینه صحیح را اس ام اس کنند و به ازای هر بار اس ام اس کردن پاسخ ، مبلغ 364 تومان حساب مشترک را بدهکار می کند.


تا اینجای کار ، ظاهراً  مشکلی وجود ندارد و البته فارغ از این که آیا اساساً یک شرکت مخابراتی و فنی صلاحیت کار فرهنگی آن هم در سطح ملی دارد یا خیر؟ آن را به حساب یک مسابقه فرهنگی ولو با اهداف اقتصادی می گذاریم.


اما قضیه این است که آنچه همراه اول برگزار می کند ،‌ نه یک مسابقه که یک "بخت آزمایی"‌ است چه آن که در یک مسابقه علمی و فرهنگی، آنچه سنجیده می شود سطح دانش شرکت کنندگان است و اشکالی هم ندارد که از شرکت کنندگان هزینه ای بابت شرکت در مسابقه گرفته شود . اما سوالات همراه اول نشان می دهند که مشترکان آن ،‌اساساً با یک مسابقه سروکار ندارند بلکه درگیر یک لاتاری یا بخت آزمایی هستند و تنها چیزی که در این میان اهمیت ندارد ، رقابت بر مبنای دانش است.


به عنون مثال آیا سوالات زیر واقعاً‌می توانند  "سوال های مسابقه" به معنای کامل کلمه باشد؟


"مرکز استان اصفهان کدام است؟"‌
1 -اصفهان
2 -شیراز


یا "اثری باستانی در همدان"‌؟
1 - ارگ بم
2 - غار علیصدر


یا "زبان رسمی ترکیه چیست؟"
1 - ترکی
2 - عربی


و نظایر این ها که پیشتر در جوک ها و طنزها مطرح می شدند ولی امروز وسیله ای برای کسب درآمدهای کلان یک شرکت مخابراتی شده است!


آیا همراه اول واقعاً این ها را به عنوان سوالات علمی و فرهنگی مطرح می کند ؟ اگر این گونه است که رسماً دارد به شعور و درک مردم توهین می کند و اگر این سوالات فقط برای خالی نبودن عریضه و متمایز کردن این اقدام از مسابقات بخت آزمایی است که نامی جز کلاه شرعی ندارد!


اما بدتر از همه این که همراه اول ، پا را از این هم فراتر گذاشته و این بازی مضحک  را به عرصه مقدسات هم کشانده و سوالی را به مشترکان ارسال داشته و پر سیده است:


"نام پدر امام علی (ع)؟"
1 - ابوطالب
2 - حضرت مهدی(عج)


هر چند که بر این باوریم که هدف از این سوال نیز چیزی جز کاسبی نبوده ولی قطعاً کج سلیقگی مستتر در آن را نمی توان نادیده گرفت و به مسوولان همراه اول تذکر نداد که بساط کاسبی شرم آور خود را در جایی جز حریم مقدسات پهن کنید.


جالب اینجاست که این شرکت درست مانند مسابقات بخت آزمایی مشترکان را مدام به ادامه حضور در این بازی و کسب امتیازات بیشتر دعوت می کند. یکی از اس ام اس های مربوطه را ببینید:


شما شاعر هستید ؛‌شاید شما آن کسی باشید که که امشب تلویزیون ال سی دی سامسونگ همراه اول را برنده می شود...


حال این سوال مطرح است که اگر یک شرکت کوچک اقدامی مانند همراه اول را در سطحی محدود - مثلاً‌ در یک شهرستان - انجام می داد و برگه هایی را با این سوالات مضحک بین مردم توزیع می کرد و در قبال هر برگه هم پولی را برای شرکت در مسابقه (لاتاری)‌می گرفت ، آیا مسوولان مربوطه فورا‍ً بساط او را بر نمی چیدند؟ حال چه شده است که کسی با همراه اول به خاطر این قبیل حرکت های ناشایست برخوردی نمی کند؟‌ آیا چون این شرکت ، بزرگ و معروف و پولدار است حاشیه امن دارد و هر کاری خواست می تواند انجام دهد؟


اگر این کار لاتاری و حرام نیست و منع قانونی هم ندارد ، مسوولان محترم اعلام کنند تا بقیه هم بتوانند در این دریا توری بیندازند و در ماهیگیری همراه اول سهیم باشند!

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:13
ازیتا کرمی

معرفی Samsung Galaxy Tab 7.7 نخستین تبلت با پنل Super AMOLED Plus

 

 

gtab7.jpg


شرکت سامسونگ در نخستین روز نمایشگاه IFA 2011 در برلین آلمان، از نخستین تبلت دنیا با صفحه‌نمایش Super AMOLE Plus پرده برداشت؛ Galaxy Tab 7.7با طراحی زیبا و امکانات پردازشی پیشرفته از جمله برجسته‌ترین تبلت/اسمارت‌فون‌های دنیا در میان تمامی رقبا محسوب می‌شود. 

JK Shin مدیر و مسئول بخش ارتباطات موبایلی در شرکت سامسونگ ارائه تبلت جدید Galaxy Tab 7.7 را از نشانه‌های تعهد سامسونگ به خریداران در دستیابی به بهترین انتخاب در کلاس تبلت‌های موبایلی دانسته و طراحی فوق‌العاده باریک این تبلت را در کنار صفحه‌نمایش Super AMOLED Plusاز مهمترین نکات کلیدی در بازار تبلت‌ها و تامین کننده هدف نهائی سامسونگ در دستیابی به طیف وسیعی از استفاده‌کنندگان عنوان نمود. 

ابعاد این تبلت 7.89×133×196.7 میلمتر با وزن 335 گرم است که مهمترین نکته قابل اشاره در آن نسبت به نمونه‌های قبلی این کلاس کاهش چشمگیر قطر دستگاه به رقم ناچیز 7.89 میلیمتر است که آن را به Slim ترین تبلت فعلی بازار بدل می‌کند. صفحه‌نمایش این مدل بعنوان نخستین نمونه در این کلاس یک پنل 7.7 اینچی با فناوری بسیار پیشرفته Super AMOLED Plus با وضوح 800×1280 پیکسل و توانائی نمایش 16 میلیون رنگ است که فشردگی پیکسلی معادل 196ppiرا ارائه می‌دهد.شفافیت بی‌نظیر، زوایای دید گسترده و کنتراست فوق‌العاده،صفحه‌نمایش Galaxy Tab 7.7 را در جایگاه برترین نمونه‌های این کلاس قرار می‌دهد. 

دوربین اصلی این تبلت 3.15 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و یک فلش LED است که در فیلمبرداری از وضوح 720p با 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل این تبلت اندروید ورژن 3.2 موسوم به Honeycomb است که بهینه‌سازی‌های متعددی برای صفحه‌نمایش بزرگ تبلت‌ها  در آن به چشم می‌خورد.در این مدل همچنین از پوسته نرم‌افزاری اختصاصی سامسونگ با عنوان TouchWiz UXاستفاده شده است، که تغییراتی از جمله منوی Live Panel برای جایگذاری تصاویر، وب‌سایت‌های مورد علاقه و خروجی شبکه‌های اجتماعی بروی صفحه Home Screenدر آن دیده می‌شود. 

پردازنده دستگاه 1.4 گیگاهرتزی با دو هسته پردازشی ARM Cortex-A9 با چیپ‌ست Exynos است که در تحلیل‌های گرافیکی ازپردازشگر Mali-400MP استفاده می‌کند. حافظه داخلی این مدل در سه ورژن 16، 32 و 64 گیگابایت ارائه می‌شود و حافظه RAM آن نیز 1 گیگابایت است. اسلات‌کارت Micro SD تا 32 گیگابایت دیگر به حافظه داخلی دستگاه می‌افزاید. 

یکی از نقاط قوت اصلی Galaxy Tab 7.7 ظرفیت بسیار بالای 5100mAh باتری دستگاه است که بیش از 25 درصد نسبت به ورژن قبلی این کلاس به ظرفیت آن افزوده شده است. از جمله امکانات مولتی‌مدیائی این مدل پخش محتوای تصویری با وضوح 1080p و پشتیبانی از فرمت‌های تصویری پیشرفته‌ای همچون DivX و XviD است که در ترکیب با صفحه‌نمایش با کیفیت دستگاه شرایط فوق‌العاده‌ای را برای پخش فیلم در این مدل فراهم می‌آورد؛  Universal Remote Controlاز جمله دیگر قابلیت‌های مولتی‌مدیائی Galaxy Tab 7.7 است که در طی آن امکان کنترل تمامی تجهیزات صوتی و تصویری خانگی از جمله تلویزیون‌‌ها، پخش‌کننده‌های DVD و Blu-ray و Set top Box ها از طریق یک دستگاه منفردایجاد می‌شود. 

سرویس Samsung Hubیکی از اصلی‌ترین قسمت‌های تامین محتوا در این تبلت است که عناوینی از جمله Game Hub، Social Hub و Readers Hub در آن به چشم می‌خورند.Galaxy Tab 7.7 امکان برقراری ارتباط تلفنی و ویدئویی بر پایه چهار باند اصلی GSMو شبکه‌های نسل سوم را داراست و در این میان برخلاف گذشته نیازی به هدست و اتصال بلوتوث برای ایجاد تماس از طریق این تبلت نیست. سرعت اتصال 3Gدر این مدل برابر 21Mbps در حالت HSDPA و 5.76Mbps در حالت HSUPA است و گیرنده Wi-Fi دستگاه نیز برای اولین بار در این رده از استاندارد کامل 802.11a/b/g/n با امکانhotspot و Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند. بلوتوث دستگاه از نوع پرسرعت ورژن 3.0 با امکان A2DP ست و پورت Micro USB اتصالات سیمی آن نیز به قابلیت USB Hostمجهز شده است.GPS با قطب نمای دیجیتالی لیست امکانات پرشمار این تبلت را تکمیل می‌کند.



           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:12
ازیتا کرمی

گارتنر اعلام کرد رکود به صنعت آ‌ی‌تی هم مي‌رسد

 

 

فارس- مقامات شرکت گارتنر مي‌گویند به زودی رکود و بحران اقتصادی دامن شرکت‌های فناوری و آی تی را هم مي‌گیرد.
به گزارش کامپیوترورلد، همین رکود باعث خواهد شد تا شرکت‌های آی تی مجددا کمربندها را محکم ببندند و ضمن صرفه‌جویی در بودجه و مخارج احتمالا تعدادی از کارکنانشان را هم اخراج کنند.


کارشناسان گارتنر وضعیت پیش رو را با عبارت ابهام بی سابقه توصیف کرده و معتقدند دومین رکود اقتصادی به زودی مشکلات جدی برای صنعت آی‌تی ایجاد مي‌کند. با توجه به در پیش بودن تعطیلات کریسمس و افزایش رونق بازار این رکود در پاییز و ابتدای زمستان محسوس نخواهد بود؛ اما با آغاز سال 2012 به تدریج خود را به طور جدی نشان خواهد داد.
گارتنر به مدیران شرکت‌های آی تی توصیه کرده در ساختار و ماموریت‌های ادارات تحت مدیریت خود تجدید نظر کنند و خود را برای ورود به دنیای ما بعد مدرن که اطلاعات، همکاری و تحرک‌پذیری آن را به پیش مي‌راند آماده کنند. به اعتقاد آنان، مشتریان از این پس در مرکز توجه برای طراحی خدمات مدرن قرار مي‌گیرند و آنها بیش از هر چیز خواستار سادگی هستند. 

 




           
جمعه 29 مهر 1390برچسب:, :: 10:11
ازیتا کرمی


گوگل نكسوس پرايم سامسونگ را رونمايي مي‌كند


 


گوگل آماده رونمايي از تلفن همراه جديد خود در هنگ‌كنگ است.


به گزارش ایسنا اين دستگاه كه به احتمال زياد نكسوس پرايم ناميده و توسط سامسونگ ساخته مي‌شود، سومين تلفني است كه با همكاري مستقيم اين غول فناوري توليد شده و نخستين تلفني است كه نسخه جديدي از سيستم عامل آندرويد موسوم به آيس كريم سندويچ را اجرا مي‌كند.


اين رويداد قرار بود هفته گذشته برگزار شود، اما براي اداي احترام به استيو جابز كه اوايل اين ماه درگذشت، به تاخير افتاد.


انتظار مي‌رود كه اين دستگاه در بريتانيا و اواخر اين ماه و يا اوايل ماه نوامبر و در زمان فصل كريسمس عرضه شود.


شايعات منتشر شده بيانگر اين است كه اين دستگاه داراي صفحه نمايشي 4.65 اينچي با كيفيت بالاي 720p و يك پردازنده دو هسته‌يي 1.5 گيگاهرتزي خواهد بود.


هم‌چنين نرم‌افزار جديد، اين دستگاه را از صفحه كليد فيزيكي بي‌نياز ساخته و آن را با صفحه كليد لمسي جايگزين مي‌كند.

 



           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 1:11
ازیتا کرمی

اپل براي مشتريان استارباكس دانلود هفتگي رايگان عرضه مي‌كند


 

شركت اپل با همكاري استارباكس كه بزرگ‌ترين کافي‌شاپ زنجيره‌يي در جهان است، يك دانلود رايگان هفتگي را از طريق نرم‌افزار چندرسانه‌يي آي‌تيونز به هر مشتري در سراسر انگلستان ارائه مي‌دهد.


به گزارش ایسنا، اين عرضه موسوم به Pick of the Week به تمام مشتريان استارباكس در انگلستان امكان دسترسي به يك دانلود رايگان در آي تيونز را مي‌دهد.


اين مشاركت در آمريكا از سال 2006 و يك هفته پس از اينكه استارباكس ارتباط واي فاي رايگان را اعلام كرد، ايجاد شده است و در حال حاضر در تمام فروشگاه‌هاي آن در انگلستان بدون نياز به ثبت نام در دسترس است.


هنگامي كه فردي يك كالا را از يكي از 700 فروشگاه استارباكس در انگلستان خريداري مي‌كند، يك كارت دانلود ‘Pick of the Week’ را دريافت خواهد كرد.


زماني كه اين كارت‌ها توزيع مي‌شود، مشتريان تا 60 روز پس از آن تاريخ فرصت دارند تا اين ارائه رايگان در آي‌تيونز را پيش‌خريد كنند.

 



           
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 1:10
ازیتا کرمی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 2017
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ