اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.

 معرفی نوکیا ۶۰۳; یک گوشی با قیمت مناسب، رنگارنگ و پر از امکانات جدید

nokia-603


نوکیا امروز گوشی هوشمند رنگی و ارزان قیمت نوکیا ۶۰۳ را معرفی کرد. در این گوشی جدیدترین برنامه‌ها از پیش روی آن نصب شده است و این قابلیت را دارد که تنها با یک ضربه کوچک از طریق فناوری NFC محتوا را به اشتراک گذارد و برچسب‌ها را بخواند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وبلاگ فارسی نوکیا نوکیا ۶۰۳ برای جذب کاربرانی طراحی شده که می‌خواهند برای اولین بار یک گوشی هوشمند را تجربه کنند و همین طور برای کسانی که می‌خواهند از گوشی‌های قدیمی، مخصوصا گوشی‌های هوشمند نوکیا به مدل‌های جدید ارتقا دهند؛ یعنی کسانی که به استقبال یک گوشی با جدیدترین فناوری‌ها و امکانات در پکیجی خواهند رفت که هنوز نوکیای بی‌همتاست.


این گوشی هوشمند جدید نمونه بارزی از باور نوکیا به این است که مقرون‌به‌صرفه بودن نباید کیفیت تجربه را قربانی کند. نوکیا ۶۰۳ طراحی جمع و جور و یکپارچه‌ای دارد که باعث شده به عنوان بهترین صفحه‌نمایش ۳٫۵ اینچ ClearBlack بادوام و ضدخش برای استفاده در زیر نور خورشید بهینه شود. انتظار می‌رود قیمت نوکیا ۶۰۳ حدود ۲۰۰ یورو (بدون اضافه شدن مالیات و گمرکات) باشد. این گوشی با نقشه‌ها و جدیدترین بازی‌ها از پیش نصب‌شده، امکان تصویربرداری، ویرایش و اشتراک‌گذاری عرضه می‌شود و همه اینها با گرافیک پرسرعت یک گیگاهرتز در این گوشی اجرا می‌شود. نوکیا ۶۰۳ نوآوری NFC را برای مردم بیشتری با امکان اشتراک گذاشتن محتوا، اتصال به لوازم جانبی نظیر هدست بلوتوث نوکیا Luna و در دسترس قرار دادن تجربیات جدید مانند مراحل دیده نشده از بازی Angry Birds فراهم می‌آورد.
نوکیا ۶۰۳ با برخورداری از جدیدترین نرم‌افزارهای سیمبین بل، از ۶ صفحه‌نمایش اصلی با قابلیت سفارشی کردن و ویجت‌های زنده و پویا برای شخصی‌سازی بهتر و اولویت دادن به محتوای مورد علاقه شما بهره‌مند است.
نوکیا ۶۰۳ در رنگ‌های سفید و مشکی با قاب‌های پشت در ۶ رنگ متفاوت سفید، مشکی، سبز، زرد، سرخابی و آبی و هدست بلوتوث نوکیا Luna نیز در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی و سرخابی عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود عرضه هر دو محصول در سه ماه چهارم ۲۰۱۱ آغاز شود.



           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:34
ازیتا کرمی

 سامسونگ محدودیت‌های فروش گلکسی را دور می‌زند

شرکت سامسونگ می‌گوید برای رفع ممنوعیت فروش تلفن‌های همراه گلکسی در اروپا، به زودی نسخه به روزرسانی شده‌ای از این گوشی هوشمند عرضه خواهد کرد.
به گزارش رویترز، شرکت اپل پیشتر با شکایت از شرکت سامونگ تنوانسته بود ممنوعیت فروش بعضی از محصولات سامسونگ در اروپا را دریافت کند.


این دو شرکت که در حال حاضر در بازار تلفن همراه هوشمند و تبلت رقیب محسوب می‌شوند، در بیش از 10 کشور جهان بر سر حق امتیاز محصولات، 20 پرونده شکایت علیه یکدیگر دارند.


اپل در هلند از سامسونگ به علت نقض 10 امتیاز طراحی این شرکت در ساخت گوشی‌های هوشمند و تبلت گلکسی شکایت کرده‌است.


نتیجه این شکایت مجرم شناخته شدن سامسونگ و صدور حکم ممنوعیت فروش گوشی‌های Galaxy s، s2 و Ace بود.


یکی از این امتیازهای طراحی مربوط به نحوه مرور کردن عکس‌ها در گوشی‌های هوشمند سامسونگ است که به گفته اپل از گوشی‌ آی‌فون کپی برداری شده‌است.


اکنون سامسونگ می‌گوید این موارد در نسخه به روزسانی تلفن‌های گلکسی برطرف شده‌است. سخنگویان سامسونگ از اعلام تاریخ دقیق عرضه این گوشی‌ها به بازار خودداری کردند.


گفتنی‌است اکنون اپل در یک پرونده حساس از سامسونگ در کشور استرالیا شکایت کرده‌است. در صورت محکوم شناخته شدن سامسونگ فروش تبلت کلکسی 10.1 در استرالیا متوقف خواهد شد.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:32
ازیتا کرمی

 


آی‌پد بیشترین ترافیک اینترنتی را تولید می‌کند

نتایج یک گزارش نشان می‌دهد آی‌پد در بین تبلت‌های دیگر بیشترین استفاده برای مرور صفحات وب را دارد.
به گزارش Pcworld، نتایج مطالعات شرکت comScore نشان می‌دهد در آمریکا 97 درصد ترافیک اینترنت تبلت‌ها از طریق آی‌پد تولید می‌شود.


این در حالی است که تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید با داشتن 20 درصد بازار تبلت آمریکا کاربرد کمی برای مرور وب دارند.


علاوه بر این تبلت آی‌پد با داشتن 46.8 درصد ترافیک وب نسبت به گوشی‌های آی‌فون با 42.6 درصد کاربرد بیشتری برای مرور وب دارند.


در بین تمام دستگاه‌های موبایل در آمریکا، سیستم عامل iOS 43 درصد ترافیک وب را داراست. از طرفی دستگاه‌های مجهز به اندروید که بیشترین سهم از بازار دستگاه‌های موبایل را دارند در این دسته بندی تنها 34 درصد از ترافیک وب را تولید می‌کنند.


آمار موسسه comScore کاربردهای آی‌پددر آمریکا را نیز بررسی کرده است. بر اساس این آمار بیشترین استفاده از آی‌پد برای خرید، مرور اخبار و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. یک سوم کاربران آی‌پد بین سن 25 تا 34 سال هستند و در آمدی زیر 100 هزار دلار در سال دارند.


این آمار همچنین نشان می‌دهد کاربران آمریکایی آی‌پد علاقه زیادی به مطالعه اخبار دارند. در صدر اخبار مورد علاقه این افراد اخبار جهان، آمریکا و اخبار محلی قرار دارد.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:31
ازیتا کرمی

 


آغاز رتبه‌بندی سایتهای اینترنتی ایرانی

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی همزمان با روز رایانه پاک خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فضای اینترنت، نظارت بر فعالیت سایتهای اینترنتی و رتبه بندی آنها را در دستور کار قرار داد.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور در مراسم روز رایانه پاک در نمایشگاه رسانه های دیجیتال با اشاره به ویژگیهای رسانه های جدید که کنترل پذیری آنها را سخت تر می کند، بر ارائه محتوای سالم دیجیتالی که در اختیار عموم مردم جامعه قرار می گیرد، تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اینترنت زمان را از بین برده و حجم انبوهی از اطلاعات در مدت زمان بسیار کم از طریق این شبکه در اختیار همه قرار می گیرد محتوای تبادل شده در این شبکه امروزه به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است.


وی با بیان اینکه نگرانی غرب از وضعیت فعلی اینترنت از جنبه خشونت و اطلاعات مستهجن برای کودکان است، افزود: اما در ایران این نگرانی آحاد جامعه را در برمی گیرد. براین اساس اقداماتی در راستای ساماندهی این فضا و نظارت بر آن و نیز رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.


زارع پور با تاکید بر فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی های عمومی در راستای رایانه پاک افزود: اینترنت پاک نیز بر بستر رایانه پاک قرار می گیرد تا با مجموعه اقداماتی که همه حوزه های محتوایی و دستگاهها را همچون وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات ، آموزش و پرورش و صدا و سیما را در بر می گیرد حداکثر استفاده و حداقل آسیب را از فضای سایبر و ابزار فناوری اطلاعات داشته باشیم.


به گزارش مهر، در این مراسم از نسخه انگلیسی و عربی کتاب "چگونه از کودکان در فضای مجازی صیانت کنیم" که مورد استقبال اعضای کنفرانس جامعه اطلاعاتی – wsis – در ژنو سوئیس نیز قرار گرفت، رونمایی شد.


تولید 60 قسمت پویانمایی با موضوع فناوری اطلاعات از دیگر محصولات مرتبط با فرهنگسازی فناوری اطلاعات بود که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:30
ازیتا کرمی

 پولدارها حالا دیگر آیفون را به BlackBerry ترجیح می‌دهند


نتایج بررسی‌های جدید مرکز Aite Group نشان داد، مدیرانی که وضع مالی بهتری دارند گوشی هوشمند اپل را به سری گوشی‌های BlackBerry شرکت RIM ترجیح می‌دهند.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بر اساس نتایج حاصل از نظرسنجی جدیدی که روی 402 کارشناس و مشاور اقتصادی انجام شد کارشناسان دریافتند که 45 درصد این افراد گوشی هوشمند آیفون یا رایانه لوحی iPad ساخت شرکت اپل را انتخاب می‌کنند و 14 درصد آن‌ها هم سراغ سری محصولات BlackBerry می‌روند.


این شرکت تحقیقاتی که بر خدمات مالی و تجاری تمرکز دارد، بررسی خود را در ماه مارس انجام داد و در پایان آن متوجه شد پیش از آنکه از عرضه سری گوشی‌های هوشمند BlackBerry در بازار جهانی کاهش یابد و این محصول بازار خود را تا اندازه‌ای از دست دهد، بسیاری از مدیران این محصولات را برای خود ترجیح می‌دادند.


این مطالعه نشان داد که دستگاه‌های الکترونیکی همراه هم‌اکنون به یکی از ابزارهای مهم در زندگی روزمره مدیران تبدیل شده‌اند و بسیاری از مدیران و کارشناسان سعی می‌کنند تمامی فعالیت‌های روزانه خود را به واسطه این دستگاه‌ها انجام دهند.


حدود نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند که دسترسی داشتن به ابزارهای تجاری یکی از نیازهای "مهم" و "بسیار مهم" آن‌ها تلقی م

 




           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:28
ازیتا کرمی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 110
بازدید کل : 2050
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ