اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.

سامسونگ از اپل كد منبع خواست


 


سامسونگ اخيرا از اپل درخواست كرد كه كد منبع سخت‌افزار مورد استفاده در آيفون 4S خود را به اين شركت ارائه دهد.


به گزارش ایسنا، اين شركت كره جنوبي هم‌چنين خواستار جزييات توافقنامه‌هاي كمك مالي اپل با شركت‌هاي استراليايي ودافون، آپتوس و تلسترا شد.


اين درخواست‌ها بخشي از يك دادخواهي است كه در آن سامسونگ، اپل را به دليل نقض سه حق ثبت اختراعش متهم كرده است.


اپل معتقد است كه سامسونگ نيازي به دستيابي به اين اطلاعات ندارد، اما وكيل مدافع سامسونگ اظهار كرده است كه درصورت اعطاي كمك مالي به آيفون 4S، يارانه كمتري به محصولات سامسونگ تعلق مي‌گيرد و هم‌چنين كد منبع مي‌تواند در اثبات نقض حقوق ثبت اختراع توسط اپل براي سامسونگ از اهميت به‌سزايي برخوردار باشد.

 



           
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 11:57
ازیتا کرمی

افزایش کاربرد IPv6 تا آخر سال ۲۰۱۲

 

 

۷۰ درصد تأمین‌کنندگان خدمات اینترنتی جهان که این نظرسنجی بر روی آنان انجام شد درصدد آن اند که تا پایان سال ۲۰۱۲ کاربرد IPv6 را آغاز کنند.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از سازمان فناوری اطلاعات نتایج نظرسنجی نظارت بر راه‌اندازی IPv6 جهانی، که ابتدا در ماه سپتامبر در تریبون حاکمیت اینترنت (IGF) در نایروبی کنیا اعلام شد، حاکی از رشد قابل‌توجه میزان آگاهی، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی عملی IPv6 است. این نظرسنجی را جی‌ان‌کی‌اس کانسالت (GNKS Consult) تدارک دیده است.
مؤسسه مذکور سازمانی مستقل و مجری تحقیقات و ارزیابی‌های مربوط به سیاست‌گذاری‌ها و مسائل راهبردی است که این نظرسنجی را با پشتیبانی مؤسسه ان‌آراُ (Number Resource Organization) – هیئتی مرکب از پنج مؤسسه بزرگ ثبت اینترنت منطقه ای (RIR)- انجام داده است.یافته‌های سومین سنجش سالانه در مورد راه‌اندازی خدمات IPv6 مبتنی بر داده‌های حاصل از حدود ۱۶۰۰ پاسخگوی بین‌المللی بود که بیش از نیمی از آنان تأمین‌کننده خدمات اینترنت‌اند.این داده‌ها نشان می‌دهند که بیش‌تر از ۷۰ درصد از پاسخگویان در صدد آن‌اند که IPv6 را تا پایان سال ۲۰۱۲ بر روی شبکه‌های خود راه‌اندازی کنند.علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که نگرانی‌های پاسخگویان درباره IPv6 کاهش یافته است. میزان نگرانی‌های اصلی مربوط به هزینه‌ها، دانش، شرایط حرفه‌ای و پشتیبانی‌های پس از راه‌اندازی همگی کم‌تر از سال ۲۰۱۰ است.
تنها دغدغه‌‌های مربوط به امنیت افزایش یافته است و این نشان می‌دهد که باید بحث و تبادل‌نظر در مورد IPv6‌ و ملزومات امنیتی آن در گروه‌های مربوط تداوم یابد.رائول اچبریا، مدیر ان‌آراُ می‌گوید: “این دست از اطلاعات ابزار خوبی برای ارزیابی پیشرفت دست‌اندرکاران اینترنت در گزینش و کاربرد IPv6 است.” او می‌افزاید: “این که تأمین‌کنندگان خدمات اینترنتی به طور روزافزونی به IPv6 روی می‌آورند بسیار عالی است. از بسیاری جهات، این تأمین‌کنندگان خدمات موجب اصلی موفقیت IPv6 محسوب می‌شوند زیرا مسئول توزیع خدمات از طریق IPv6 هستند. چنین واکنش مثبتی از طرف پاسخگویان این نظرسنجی بسیار دلگرم‌کننده است و تمام کسانی که در عرصه اینترنت فعالیت می‌کنند باید این موضوع را فراخوانی برای تلاش در جهت راه‌اندازی IPv6 در شبکه‌های خود تلقی کنند.”



           
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 11:55
ازیتا کرمی

پیامک های طنز"په نه په" روی گوشی مشترکین همراه اول و ایرانسل!


 

مشترکان همراه اول و ایرانسل در صورت تمایل می توانند روی تلفن همراه خود پیامک های طنز "په نه په" را دریافت کنند.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) پیامک های طنز "په نه په" به صورت روزانه و با عضویت در این سرویس برای مخاطبان ارسال می شود.


مشترکان همراه اول برای عضویت در این سرویس کافیست عبارت "panapa" را به شماره 2030 ارسال کنند تا پیامهای این سرویس را به صورت روزانه دریافت کنند.


مشترکان تلفن همراه ایرانسل هم با ارسال عبارت "ozv pana" به شماره 8282 می توانند مشترک پیامک های طنز روزانه "په نه په" شوند.


با عضویت در این سرویس پیامک های با محتوای طنز مجموعه موسوم به په نه په برای مخاطب به صورت روزانه ارسال می شود.


مشترکان همراه اول با عضویت در سرویس "په نه په" به مدت 7 روز می توانند پیامک های رایگان "په نه په" را دریافت کنند و پس از این مدت، هزینه هر پیامک از حساب مشترکان کسر می شود.


دستور لغو عضویت این سرویس در اس ام اس های ارسالی ذکر شده است.

 



           
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 11:52
ازیتا کرمی

ام تی ان افغانستان به مشترکین همراه اول سرویس می دهد


 

با انعقاد قرارداد بين همراه اول و ام تی ان افغانستان، سومین اپراتور افغانی نيز به شبكه رومينگ اعتباري همراه اول پيوست.

به گزارش شركت ارتباطات سيار ايران، با قرارداد منعقد شده ميان همراه اول و ام تی ان افغانستان ، مشتركان اعتباری هر دو اپراتور مي توانند از مزاياي يك ارتباط بين المللي استفاده كنند.
بر اساس اين گزارش پس از27 اپراتور از كشورهاي عربستان، عراق، ترکیه، اندونزی، سوريه، پاكستان ، امارات متحده عربي، کویت، گامبیا، افغانستان، آذربايجان، ارمنستان، تاجیکستان، اسلوونی، بلژیک، قطر و روسیه، ام تی ان افغانستان بیست و هشتمين اپراتور خارجي است كه همراه اول جهت برقراري سرويس رومينگ سيم كارت هاي اعتباري با آن قرارداد همكاري منعقد مي كند.
همراه اول توصيه كرده است، با توجه به اينكه شارژينگ سيم كارت هاي اعتباري بصورت آنلاين انجام مي شود، ‌مشتركان به منظور مديريت بهتر هزينه هاي رومينگ بين الملل، در سفرهاي خارجي از اين سيم كارت ها استفاده كنند.
همراه اول هم اكنون با 267 اپراتور در 110 كشور قرارداد رومينگ بين الملل دارد كه همگي بطور مستقيم و بدون واسطه منعقد شده اند.

 



           
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 11:48
ازیتا کرمی


تخفیفات و خدمات مکالمه ایرانسل در آستانه عید قربان

 

 

ایرانسل از عرضه نیم بهای مودم‌های USB و Wi-Fi وایمکس و اهدای دقایق رایگان مکالمه به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور به تمامی مشترکینی که در روزهای 15 و 16 آبان ۹۰ ثبت نام سیم کارت ایرانسل خود را تکمیل، مدارک شناسایی خود را ارسال کرده و در همین روز اولین تماس را از سیم کارت خویش برقرار کنند ۲۰ دقیقه مکالمه رایگان با اعتبار یک ماهه اهدا می‌کند.
ضمن آنکه این دسته از مشترکین، از یک سیم کارت هدیه، یک آهنگ پیشواز رایگان، 10فرصت استفاده از خدمات نما، شارژ شگفت انگیز 25درصدی و همچنین 100کیلوبایت GPRS رایگان یک ماهه نیز بهره‌مند خواهند شد.


همچنین تخفیف ۵۰ درصدی مودم‌های وایمکس ایرانسل مشمول آن دسته از مشترکینی می‌شود که در تاریخ‌های 14، 15 و 16 آبان ۹۰ نسبت به ثبت نام سرویس وایمکس با مودم Wi-Fi یا USB اقدام و از زمان ثبت نام، مراحل مربوط به آن و عملیات پرداخت خود را حداکثر ظرف مدت ۳ روز انجام دهند.


در این بازه زمانی، مودم‌های داخلی با امکانات Wi-Fi و مودم USB به همراه سامانه تقویت کننده وایمکس ایرانسل با ۵۰ درصد تخفیف به قیمت ۴۰۳ هزار و ۴۰۰ ریال عرضه خواهند شد و در طول دوره این پیشنهاد تخفیفی، هر فرد تنها می تواند یک حساب وایمکس ثبت نام کند و در صورت ثبت نام برای بیش از یک حساب، ثبت نام های اضافی ملغی می‌گردند.

 



           
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 11:47
ازیتا کرمی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 1966
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ