آغاز رتبه‌بندی سایتهای اینترنتی ایرانی
 
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.

 


آغاز رتبه‌بندی سایتهای اینترنتی ایرانی

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی همزمان با روز رایانه پاک خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فضای اینترنت، نظارت بر فعالیت سایتهای اینترنتی و رتبه بندی آنها را در دستور کار قرار داد.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور در مراسم روز رایانه پاک در نمایشگاه رسانه های دیجیتال با اشاره به ویژگیهای رسانه های جدید که کنترل پذیری آنها را سخت تر می کند، بر ارائه محتوای سالم دیجیتالی که در اختیار عموم مردم جامعه قرار می گیرد، تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اینترنت زمان را از بین برده و حجم انبوهی از اطلاعات در مدت زمان بسیار کم از طریق این شبکه در اختیار همه قرار می گیرد محتوای تبادل شده در این شبکه امروزه به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است.


وی با بیان اینکه نگرانی غرب از وضعیت فعلی اینترنت از جنبه خشونت و اطلاعات مستهجن برای کودکان است، افزود: اما در ایران این نگرانی آحاد جامعه را در برمی گیرد. براین اساس اقداماتی در راستای ساماندهی این فضا و نظارت بر آن و نیز رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.


زارع پور با تاکید بر فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی های عمومی در راستای رایانه پاک افزود: اینترنت پاک نیز بر بستر رایانه پاک قرار می گیرد تا با مجموعه اقداماتی که همه حوزه های محتوایی و دستگاهها را همچون وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات ، آموزش و پرورش و صدا و سیما را در بر می گیرد حداکثر استفاده و حداقل آسیب را از فضای سایبر و ابزار فناوری اطلاعات داشته باشیم.


به گزارش مهر، در این مراسم از نسخه انگلیسی و عربی کتاب "چگونه از کودکان در فضای مجازی صیانت کنیم" که مورد استقبال اعضای کنفرانس جامعه اطلاعاتی – wsis – در ژنو سوئیس نیز قرار گرفت، رونمایی شد.


تولید 60 قسمت پویانمایی با موضوع فناوری اطلاعات از دیگر محصولات مرتبط با فرهنگسازی فناوری اطلاعات بود که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, :: 9:30
ازیتا کرمی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 2039
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ