وزیر ارتباطات: محدوديت ناخواسته ناشي از قطع VPN بررسي مي شود
 
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
این وبلاگ باهدف گرداوری مقالات خواندنی و جالب ، مجموعه مقالات فارسی عمومی و تخصصی در حوزه IT و اخبارفناوری وارایه نمونه سوال فراهم شده است.

وزیر ارتباطات: محدوديت ناخواسته ناشي از قطع VPN بررسي مي شود


 

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه قطع VPN به دستور كارگروه فيلترينگ بوده است، گفت: قطع VPN موجب برخي محدوديت هاي ناخواسته شده كه اين موضوع بزودي در كارگروه فيلترينگ بررسي مي شود.

رضا تقي پور' روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: پس از قطع شدن VPN مراجعاتي داشتيم كه از عدم دسترسي به سايت هايي مجاز شكايت داشتند كه با تصميم كارگروه فيلترينگ اين مشكل بايد حل شود.
وي افزود: پورت‌هاي VPN روز ششم مهرماه با تصميم كارگروه فيلترينگ قطع شد چرا كه پورت‌هاي VPN به ابزاري براي دور زدن نرم افزار فيلترينگ كشور و دسترسي به سايت‌هايي كه بر اساس قانون داراي محتواي مجرمانه هستند، تبديل شده بود.
گفتني است كارگروه ‎ 12(كميته) نفره فيلترينگ اينترنت يا كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در محيط اينترنت جهت فيلتر سايتهاي متخلف و همچنين رسيدگي به شكايات راجع به مصاديق پالايش(فيلتر) شده از مرداد ماه سال 1388 در قوه قضائيه تشكيل شد.
دبيرخانه اين كميته به رياست دادستاني كل كشور و در محل اين دادستاني مستقر است، همچنين وزير يا نماينده وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوري اطلاعات، اطلاعات، دادگستري، علوم، تحقيقات و فناوري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس سازمان تبليغات اسلامي، رييس سازمان صدا و سيما و فرمانده نيروي انتظامي، يك نفر خبره در فناوري اطلاعات و ارتباطات به انتخاب كميسيون صنايع و معادن مجلس و يك نفر از نمايندگان عضو كميسيون قضايي و حقوقي به انتخاب كميسيون قضايي و حقوقي و تاييد مجلس اعضاي كارگروه (كميته) را تشكيل مي دهند.
جلسات اين كارگروه حداقل هر پانزده روز يك بار و با حضور هفت نفر عضو رسميت مي‌يابد و تصميمات كارگروه با اكثريت نسبي حاضران معتبر خواهد بود.
طبق دستورالعمل صادره ارايه‌دهندگان خدمات ميزباني (هاست ها) نيز موظفند به محض دريافت دستور كارگروه (كميته) تعيين مصاديق مذكور در ماده فوق يا مقام قضايي رسيدگي‌كننده به پرونده مبني بر وجود محتواي مجرمانه در سامانه‌هاي رايانه‌اي خود از ادامه دسترسي به آن ممانعت به عمل آورند و چنانچه عمدا از اجراي دستور كارگروه (كميته) يا مقام قضايي خودداري كنند، منحل خواهند شد.
درغير اين صورت، چنانچه در اثر بي‌احتياطي و بي مبالاتي زمينه دسترسي به محتواي مجرمانه مزبور را فراهم كنند، در مرتبه نخست به جزاي نقدي از بيست ميليون ريال تا يكصد ميليون ريال و در مرتبه دوم به يكصد ميليون ريال تا يك ميليارد ريال و در مرتبه سوم به يك تا سه سال تعطيلي موقت محكوم خواهند شد.
همچنين ارائه‌دهندگان خدمات ميزباني موظفند به محض آگاهي از وجود محتواي مجرمانه مراتب را به كارگروه (كميته) تعيين مصاديق اطلاع دهند.
پيش از اين با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كميته ديگري مسئوليت فيلترينگ سايت‌هاي متخلف را برعهده داشت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:, :: 14:41
ازیتا کرمی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ باهدف گرد اوری مطالب جالب و خواندنی و مسائل پیرامون دنیای نت و فن اوری گرد اوری شده است.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آدرس azin64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 106
بازدید کل : 2046
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



فال حافظ